Winna ofensywa Lidla

Sieć chce powtórzyć sukces sprzedażowy tego trunku z ubiegłego roku. W tym celu stawia nie tylko na bogatą ofertę win, ale także propagowanie wiedzy o winie wśród konsumentów.

- W porównaniu z rokiem 2011 w 2012 r., kiedy to po raz pierwszy wprowadziliśmy tak szeroką ofertę wysokiej jakości win z Francji odnotowaliśmy ponad 30-proc. wzrost sprzedaży w ujęciu wartościowym – mówi Patrycja Kamińska, przedstawicielka Lidl Polska.

Wina z nowej oferty reprezentują m.in. cztery regiony winiarskie Francji: Alzację, Burgundię, Dolinę Rodanu oraz Bordeaux, z którego pochodzi największa część kolekcji.

Wprowadzeniu nowej oferty towarzyszy wydanie przewodnika po świecie win, przygotowanego wspólnie z Michałem Jancikiem, sommelierem współpracującym z Lidl Polska.

Sieć zamierza propagować wiedzę o winie i kulturę winną. Na autorskim portalu kulinarnym kuchnialidla.pl uruchomiono zakładkę „Winnica Lidla”. Można tam znaleźć m.in. ciekawostki o różnych rodzajach win oraz porady dotyczące doboru odpowiedniego wina do potrawy.

- Z badań, które zostały przeprowadzone na nasze zlecenie, wynika, że Polacy niewiele wiedzą o kulturze winnej, a wino piją głównie okazjonalnie – informuje Patrycja Kamińska.